• HOME
  • O MNIE
  • KONTAKT
  • JESTEM TEŻ TUTAJ
  • WSPÓŁPRACA

piątek, 10 czerwca 2016

Renowacja starego kredensu w wykonaniu taty


Jakiś czas temu moja mama zamarzyła sobie bialutkiego kredensu do kuchni. Trochę ja ją namówiłam, trochę naoglądałyśmy mebli na OLX i w końcu decyzja została podjęta - trzeba kupić staruszka. Mama dostała cynk od koleżanki, że jest jeden leciwy kredens na sprzedaż. Pojechali i kupili za grosze. Kredens stanął w garażu i w przeciągu dwóch tygodni z niczego powstało coś. Całość trzeba było oskrobać i oszlifować. W górną partię wstawiliśmy szybki, a tylna płytę wymieniliśmy na nową (była mocno zniszczona). Wymienić trzeba było również półki - w garażu znalazły się deski odpowiednie na półeczki. Gałki pozostały oryginalne, a zawiasy tata pomalował złotolem. Tak oto powstał nowy kredens.

Przed:



Po szlifowaniu:

Zdjęcia powyżej robione przez tatę podczas pracy renowacyjnej. Sami widzicie, że kredens potrzebował sporego liftingu.

Po:




















Mama dodała do półek śliczną koronkę i poukładała w kredensie różniaste rodzinne skarby. Wydaje mi się, że całość bardzo fajnie się prezentuje i jestem dumna, że zaraziłam rodziców pasją do przerabiania starego, że powstało coś wyjątkowego, niepowtarzalnego. Myślę, że jeszcze nie raz pokaże Wam coś z duszą z rodzinnego domu. 
Co myślicie o kredensie?
Tymczasem.

25 komentarzy:

  1. Marto :) wspaniała renowacja to stanowczo za mało by skomentować efekt końcowy :) chylę czoło i podziwiam, podziwiam, podziwiam :)
    pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Kredens piekny i wiem ( nie musze sobie wyobrazac) ile pracy twój tata w niego włożył. Brawo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow no piękna metamorfoza! :) Super wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie widzieć uratowany mebel <3 Czy Ty też oczyma wyobrazni widzisz go na tle jakiejś botanicznej, kwiatowej tapetki :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TAK! czytasz mi w myślach! nawet dzisiaj mówiłam mamie, że muuusi zmienić tapetę:)))

      Usuń
    2. Marta! Pomyślałam o tym samym dokładnie - oglądając zdjęcia...
      Szacunek dla taty i wkładu pracy :))) Wyszło cudo z duszą ;)

      Usuń
  5. Z takiego rupiecia taki piękny mebelek wyczarowałaś - szacun! Do twarzy mu w tym białym kolorze, a jeszcze te kolorowe dodatki - nie wiadomo, czy to one zyskują dzięki kredensowi, czy kredens dzięki nim.
    I nawet ta tapeta i beżowa podłoga mi nie przeszkadza, bo biały kredens i białe krzesło pięknie je neutralizują :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O ja Cię.Jest idealny.Twój tata ma zdolności a Ty kochana masz to po tacie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała metamorfoza !!! cudeńko !!! pozdrawiam Lidka

    OdpowiedzUsuń
  8. Tata wykonał dożo dobrej roboty :) Mieć cały garaż do pracy to na pewno cudowne uczucie :)
    EFEKT ZACHWYCAJĄCY!!!!
    POGRATULOWAĆ tacie trzeba i mamie zresztą też :)
    I ja jestem zdania że teraz można zasypać tatę podobnymi tematami - na pewno da radę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie to wyszło! Zawsze podziwiam tych, którym się CHCE! Pozdrawiam ciepło, Marta

    OdpowiedzUsuń
  10. /REFRESZING/
    Piękny! Ukłony dla Taty!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny! Jaką farbą został pomalowany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki;) Akrylową - jakąś zwykłą do drewna - bez szału;) al nie pamiętam dokładnie

      Usuń
  12. Kawał dobrej roboty:) gratulacje dla taty:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny! Koronki nieziemskie :) Mi marzył się podobny kredens, ale musiałam z niego zrezygnować. Może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ślicznie! Teraz jesteście posiadaczami mebla z historią :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Efekt niesamowity. Nowy kredens wygląda na dopieszczony i naprawdę precyzyjnie odrestaurowany. Wspaniale jest móc oglądać takie metamorfozy!

    OdpowiedzUsuń
  16. Kawał dobrej roboty! Uwielbiam takie metamorfozy, choć sama absolutnie się do nich nie nadaję - totalnie brak mi cierpliwości do takiej roboty. Popieram projekt zmiany tapety :-) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow, mam podobny kredens i w zasadzie byłem przekonany, że już do niczego się nie nadaje i trzeba go będzie wyrzucić, ale ten materiał każe mi się zastanowić nad tym jeszcze. Może warto zainwestować w niego (głównie czas) na renowację, bo efekt tu jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ooo, jaki szał!!! Zdolny ten tato, nie ma co, a kredens wyglądałby ekstra przy tapecie ze ślimakami i roślinkami i Twoimi sukulentami :D Wpadaj na 5 urodziny bloga- kredensu pięknego nie ma, ale za to są inne cuda :))

    OdpowiedzUsuń