• HOME
  • O MNIE
  • KONTAKT
  • JESTEM TEŻ TUTAJ
  • WSPÓŁPRACA

piątek, 20 lutego 2015

Roślinnie w mieszkaniu - trochę zieleni dla każdego

Kiedyś byłam w stanie utrzymać przy życiu tylko kaktusy. I nawet one od czasu do czasu odmawiały dalszego życia z rożnych względów. Uważałam, że kwiaty w mieszkaniu są zbędne, stają się tylko dodatkowym obowiązkiem : podlewanie, podcinanie, odkurzanie liści. Teraz już nie wyobrażam sobie mieszkania bez kwiatów i roślin. Dodają wnętrzu życia, koloru i są świetnymi dodatkami, a dla niektórych nawet "przyjaciółmi". Nie należę do osób, które nadają kwiatom imiona i z nimi rozmawiają, ale bardzo lubię na nie patrzeć.








Malując swój salon na pastelowo-pistacjowy kolor od razu wiedziałam, że będą tam zielone dodatki: dywan, obrazy, dekoracje. Wprawdzie nie zrealizowaliśmy wszystkich pomysłów, ale małymi kroczkami do celu.Przeglądając tony stron natknęłam się na tablice botaniczne (a jakżeby inaczej) i od razu zapragnęłam mieć swoją. Braciszek sprawił mi tablicę na gwiazdę- czeka na dopracowanie dużego pokoju i już niedługo zawiśnie na ścianie.



Zaraz obok tablicy, w czterech małym ribbach zawisną stare, roślinne obrazki.



A tutaj stare roślinne rysunki taty z czasów studiów. Może też warto je powiesić?


Na koniec kilka zielono-roślinnych inspiracji domowych:

źródło

źródło
źródło
źródło: Liz Williams

źródło
Pamiętajcie o konkursie i całuśnej miseczce do wygrania :)

Tymczasem.
M.

39 komentarzy:

  1. Rysunki taty koniecznie, kiedyś będą miały wielką wartość dla Twoich dzieci, wnuków i ich wnuków ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisałam ostatnio post u siebie, o łatwych w uprawie kwiatkach doniczkowych - może wybierzesz coś dla siebie?
    http://interiorsmoothie.blogspot.com/2015/02/atwe-kwiatki.html :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś pięknego.. uwielbiam zieleń zwłaszcza w jasnych wnętrzach! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z July......powieś rysunki Taty koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ u Was przytulnie :)
    ja jak byłam nastolatką, to uwielbiałam sadzić wszelakie pestki. Jakieś 8-9 lat temu posadziłam pestkę cytryny, i ta jest ze mną do dzisiaj... miałam też mandarynki, nawet awokado, próbowałam sadzić winogrona i kiwi... ale wszystko umierało :P
    tylko jedna cytryna się trzyma... ale jest bardzo silna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kiwi;D nie znałam jeszcze nikogo, kto uprawiałby kiwi;P grunt, że cytryna żyje;)

      Usuń
  6. Skąd ja znam te historie z kaktusami:) teraz też nie wyobrażam sobie mojego domu bez kwiatów, jedyne na co muszę uważać to moje dwa koty:) a rysunki taty przepiękne, wieszałabym na pewno! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki;) kotów nie mam, więc nie znam problemu, ale jeśli "zajmują" się kwiatami to faktycznie trzeba uważać:)

      Usuń
  7. Ja nie mam ręki do kwiatów i wcale się na nich nie znam ale chciałabym je mieć w domu. Chyba czas powoli nadrabiać zaległości, bo mury stoją i ani się obejrzę, a trzeba je będzie czymś wypełnić ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam roslinki, wnoszą trochę życia do pustego mieszkania :))
    Piekne kwiatki masz u siebie

    OdpowiedzUsuń
  9. Rysunki Taty są świetne, niepowtarzalne i oryginalne. Zdecydowanie opraw. Będą piękną ozdobą.

    Ola

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze kochałam tylko kaktusy, nadawałam im imiona rozmawiałam nie wiem czy to wpływało na to , ze lepiej rosły? Czy po prostu dobrze im było i jest:) Od jakiegoś czasu polubiłam i liściaste rośliny. Wprowadzam je do domu sukcesywnie. Zdecydowanie ocieplają wnętrza i są bardzo dekoracyjne.
    Tablice botaniczne są niezwykłe zwłaszcza te na pożółkłych stronach, gdzie zarysował się duch czasu. Rysunki Twojego taty byłby nie tylko dekoracją ale i miały wymiar sentymentalny :) Zasługują na oprawę.
    Pozdrawiam ciepło!
    Ps. Piękną masz kuchnie:) Firanki cudnie wyglądają, zachwyciłam się...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki;) widziałam u Ciebie ten mini ogródek - jest super:)

      Usuń
  11. Czekam na Twój botaniczny salon, bo zapowiada się bardzo fajnie. Mnie również podobają się botaniczne tablice, zielniki. Nawet myślałam by u siebie coś w tym kierunku zrobić. A żywe rośliny są istotnym elementem naszych wnętrz. Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się:) pozdrawiam również

      Usuń
  12. Piękne inspiracje, ale rysunki są cudne! Uwielbiam zieleń w naturze,choć przyznam ręki do roślin to ja nie mam :(.
    Miłego wieczoru!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie, ale dużo nie potrzeba umiejętności;)

      Usuń
  13. Rysunki bez dwóch zdań w ramki i na ścianę! Rośliny tyle życia dają wnętrzom. Ja nie mam ręki do domowych więc staram sobie sprawiać takie co by trochę pożyły u nas ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baba ja dzisiaj za Toba wszedzie komentuje hahah, gdzie ide tam Ty ;p

      Usuń
  14. Kurcze ja to nawet kaktusy zabijam! :( Widzialam dzisiaj piekne hiacynty.. no i co? i nie kupilam bo wiem,ze umra! Dostalam kwiatka z pracy w doniczce taki specjlany co dlugo trzyma nadajacy sie do biura.. i co? i jzu zdycha! :( Ale inspiracje i kwiaty w domu masz piekne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki;) to tylko je podlewaj czasem!!! :P

      Usuń
  15. Bardzo lubię motywy botaniczne :) Rysunki zdecydowanie trzeba oprawić, będą dobrze się prezentowały na tej ścianie botanicznej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hello I'am Chris !
    this is not a "spam"
    I suggest you to publicize your blog by registering on the "directory international blogspot"
    The "directory" is 17 million visits, 193 Country in the World! and more than 18,000 blogs. Come join us, registration is free, we only ask that you follow our blog
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.fr/
    Happy Blogging
    ****************
    i followed your blog, please follow back

    OdpowiedzUsuń
  17. ja niestety tez zabijam wszystkie kwiaty :( a tak pieknie wygladaja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czas je odratować lub zlitować się i przestać zabijać;D to wbrew pozorom nie takie trudne:)))

      Usuń
  18. piękności! uwielbiam rośliny i sama otaczam się nimi, gdzie tylko się da:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja również nie wyobrażam sobie domu bez roślin. I choć nie mam do nich dobrej ręki (ku mojej rozpaczy co chwilę, któryś mi pada) to po prostu uwielbiam to jaki mają niesamowity wpływ na wnętrze. Pięknie u Ciebie! Uściski:**

    OdpowiedzUsuń
  20. Matko! Jakbym przeczytałam moją własną historię z zieleniną :D Jednak podobnie jak Ty, ja również przekonałam się, że nie taki kwiat straszny i nie wyobrażam sobie teraz domu bez roślin. Kaktusy pozostały, porozrastały się niczym dżungla, a dołaczyły do nich inne zieleniny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "porozrastały się niczym dżungla" dobre;D pozdrowionka

      Usuń
  21. ja też uwielbiam kwiaty we wnętrzach, a jak jeszcze odpłacają się za opiekę swoim pięknem, to już w ogóle

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak nazywa się roślina na 5 zdjeciu i gdzie można takie cudów kupić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to araukaria - ja swoją kupiłam w biedronce, bo kiedyś były:) ale podejrzewam, że są dostępne w sklepach:)

      Usuń